3 oktober 2011

Vad välja ?

Vad väljer jag för rubrik när mitt inlägg kommer handla om massvis med roligheter (och tråkigheter)? 

Inatt kom han ÄNTLIGEN världens goaste bebis, även fast jag inte träffat honom ännu så med dem föräldrarna kan det nog inte bli annat :) 
SÅ stolt att jag håller på och spricker! 

Här flyter allt på som vanligt. Verkligheten kommer ikapp och ska ta mig till skolan imorgon, fast jag ska ha självstudier. Får bli så ett tag framöver så jag kommer i fas igen. Suttit i knåpat ihop ett brev till CSN så jag kanske kan få lite pengar för jobba och plugga heltid går ju inte ihop så bra. 

Vincent och Ewelyn är fortsatt friska (om man inte räknar lite snor) så det är ju faktiskt skönt för allas skull. Den lilla döva Fats är på träningsläger hos sin "pälsfarmor" och Alice njuter av lugnet. 
Ewelyn är inne i någon "bestämmarfas" just nu och ska bestämma allt! Hur fort bilen ska åka, vem som ska köra, vad vi ska äta, när hon ska gå till dagis och vad Vincent ska ha på sig för kläder och när hon inte får bli buren så står hon och skriker att hon har ont i fötterna. Detta är bara ett litet urval av alla saker vi ältar dagligen..... Hoppas innerligen för husfridens skull att detta bara är en kort fas. 

Vi var upp i skogen i lördags och kollade på vindkraftverk, Dem är fasiken inte små eller. 
Allt började när vi var på väg hem från ulricehamnsresan och passerade ett antal vindkraftverk på vägen.
Förklarade för Ewelyn vad dessa var och vad dem gjorde, så nu har hon full koll på allt med dem och vad man använder elektricitet till.. -Vindkraft verk gör så man får ström så man kan laga mat och tända lampor och laga tv och laga kyl, Säger hon. Och räknar upp ett tiotal saker till, Söta ungen! 
Så i lördags packade vi matsäck och for upp i skogen för att titta på dessa gigantiska byggen. Hon var så imponerad och hade föredrag för alla vad man har dem till. 
Vincent tycker dem är häftig också, tolla mamma, stoooooooooora, säger han, och ser alldeles överväldigad ut. Fast han har en väldig BilTraktorCykelFlygplaLastbil fas nu :) Så hela dagarna springer han runt med sina bilar och leker, ett och ett annat dopp i toaletten för bilarna (och pappas telefon) har det blivit också. 

Nu ska jag hoppa i säng för en kopparpeng och kramas med mina söta sambo en sista gång innan fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar